Hlavní výhody:
- Vždy nejnižší cena
- Dostupné ve všech zařízeních
- Pohodlné čtení
PRAHA Do elektrifikace železničních tratí se má v Česku v následujících letech investovat téměř 50 miliard korun a počítá se s tím, že by elektřina měla pohánět vlaky na dalších téměř 2400 kilometrech tratí. Hotovo by mělo být do roku 2040. V současné době je v České republice zhruba 9000 kilometrů železnice, elektrifikována je zhruba jedna její třetina. Vyplývá to z informací, které LN poskytla Správa železnic.
Elektrické lokomotivy či vlaky mají proti těm dieselovým mnoho výhod. Nemusí si s sebou vozit vlastní palivo, takže jsou lehčí, mohou jezdit daleko rychleji, mají vyšší zrychlení, jsou tišší a fungují s nižšími provozními náklady. Dalším benefitem je samozřejmě ekologický, bezemisní provoz. V poslední době se také často hovoří o bateriových vlacích (BEMU – bateriová elektrická jednotka, pozn. red.) pro provoz na regionálních tratích. Čtyři takové by měly již brzy zahájit provoz na některých tratích v Moravskoslezském kraji.
Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny
Pokud si ho chcete přečíst, můžete si zakoupit toto vydání (včetně příloh) v digitální podobě rychle přes SMS nebo si zakoupit digitální předplatné, aby vám už nic neuniklo. Prohlédněte si také naší nabídku tištěného předplatného nebo akční balíčky.
Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny
Digitální vydání | ||
---|---|---|
Jedno vydání z archivu18 Kčza vydání dle výběru z archivu | ||
Čtení hned teď | * | |
Čtení na tabletech, PC a telefonech | * | |
Chci jedno vydání z archivu |