Do Rudy i Zlína vlakem na proud

Lidové noviny

Do Rudy i Zlína vlakem na proud

PRAHA Do elektrifikace železničních tratí se má v Česku v následujících letech investovat téměř 50 miliard korun a počítá se s tím, že by elektřina měla pohánět vlaky na dalších téměř 2400 kilometrech tratí. Hotovo by mělo být do roku 2040. V současné době je v České republice zhruba 9000 kilometrů železnice, elektrifikována je zhruba jedna její třetina. Vyplývá to z informací, které LN poskytla Správa železnic.

Elektrické lokomotivy či vlaky mají proti těm dieselovým mnoho výhod. Nemusí si s sebou vozit vlastní palivo, takže jsou lehčí, mohou jezdit daleko rychleji, mají vyšší zrychlení, jsou tišší a fungují s nižšími provozními náklady. Dalším benefitem je samozřejmě ekologický, bezemisní provoz. V poslední době se také často hovoří o bateriových vlacích (BEMU – bateriová elektrická jednotka, pozn. red.) pro provoz na regionálních tratích. Čtyři takové by měly již brzy zahájit provoz na některých tratích v Moravskoslezském kraji.

Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny

Pokud si ho chcete přečíst, můžete si zakoupit toto vydání (včetně příloh) v digitální podobě rychle přes SMS nebo si zakoupit digitální předplatné, aby vám už nic neuniklo. Prohlédněte si také naší nabídku tištěného předplatného nebo akční balíčky.

Zobrazit kompletní nabídku předplatného

Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny

Hlavní výhody:

  • Vždy nejnižší cena
  • Dostupné ve všech zařízeních
  • Pohodlné čtení
Digitální vydání

Jedno vydání z archivu

18 Kč

za vydání dle výběru z archivu

Čtení hned teď *
Čtení na tabletech, PC a telefonech *
Chci jedno vydání z archivu
Nevíte si rady?