Hlavní výhody:
- Vždy nejnižší cena
- Dostupné ve všech zařízeních
- Pohodlné čtení
V seriálu České televize Vyprávěj je scéna, v níž se jeden z hrdinů rozčiluje, že Sověti po srpnové okupaci vnutili pro provoz na prvním úseku metra své jednotky řady E, kvůli nimž bude třeba předělávat Nuselský most. Tato hojně tradovaná legenda je však skutečnosti hodně vzdálená.
V roce 1973 otevřený Nuselský most (tehdy Klementa Gottwalda) byl projektován a stavěn pro potřeby zatížení tramvajemi, nikoli vagóny metra. Proto bylo po změně konceptu na metro nutné tubus posílit pomocí speciálního železného roštu, jenž přenášel síly do krajních (svislých) stěn. Tato změna se musela odehrát bez ohledu na to, zda by byly nakonec použity vagóny československé či sovětské provenience. Stejně jako bylo nutné upravit dnešní stanici Vyšehrad (původně s kratšími nástupišti).
Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny
Pokud si ho chcete přečíst, můžete si zakoupit toto vydání (včetně příloh) v digitální podobě rychle přes SMS nebo si zakoupit digitální předplatné, aby vám už nic neuniklo. Prohlédněte si také naší nabídku tištěného předplatného nebo akční balíčky.
Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny
Digitální vydání | ||
---|---|---|
Jedno vydání z archivu18 Kčza vydání dle výběru z archivu | ||
Čtení hned teď | * | |
Čtení na tabletech, PC a telefonech | * | |
Chci jedno vydání z archivu |