Hlavní výhody:
- Vždy nejnižší cena
- Dostupné ve všech zařízeních
- Pohodlné čtení
Po svém metru zatoužila i slovenská část federace. Když se ukázalo, že pražské metro nebude používat jednotky metra R1 z produkce ČKD Praha, měly tyto vozy po úpravách a přeznačení na R2 najít uplatnění na rychlodrážních tratích spojujících v budoucnu historickou Bratislavu s nově plánovanými sídlišti.
První návrhy velkokapacitního systému MHD v Bratislavě na bázi metra nebo rychlodráhy jsou z roku 1972. Podobně jako v Praze se rodily různé varianty směrového vedení s ohledem na lokaci budoucích sídlišť. Kvůli velké vzdálenosti byly jednotlivé větve poměrně dlouhé, celá síť měla podle jedné z variant měřit až 103 km! Když byl vývoj československého metra R2 zastaven, přeorientovala se Bratislava ještě v 70. letech na sovětské jednotky Ečs provozované i v Praze, později koketovala s možností pořídit východoněmecké soupravy LEW 250 a od roku 1984 se počítalo opět se sovětskou technikou – jednotkami 81-71.
Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny
Pokud si ho chcete přečíst, můžete si zakoupit toto vydání (včetně příloh) v digitální podobě rychle přes SMS nebo si zakoupit digitální předplatné, aby vám už nic neuniklo. Prohlédněte si také naší nabídku tištěného předplatného nebo akční balíčky.
Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny
Digitální vydání | ||
---|---|---|
Jedno vydání z archivu18 Kčza vydání dle výběru z archivu | ||
Čtení hned teď | * | |
Čtení na tabletech, PC a telefonech | * | |
Chci jedno vydání z archivu |