Bratislava měla kuriózní plán: „dočasné“ metro

Lidové noviny

Bratislava měla kuriózní plán: „dočasné“ metro

Po svém metru zatoužila i slovenská část federace. Když se ukázalo, že pražské metro nebude používat jednotky metra R1 z produkce ČKD Praha, měly tyto vozy po úpravách a přeznačení na R2 najít uplatnění na rychlodrážních tratích spojujících v budoucnu historickou Bratislavu s nově plánovanými sídlišti.

První návrhy velkokapacitního systému MHD v Bratislavě na bázi metra nebo rychlodráhy jsou z roku 1972. Podobně jako v Praze se rodily různé varianty směrového vedení s ohledem na lokaci budoucích sídlišť. Kvůli velké vzdálenosti byly jednotlivé větve poměrně dlouhé, celá síť měla podle jedné z variant měřit až 103 km! Když byl vývoj československého metra R2 zastaven, přeorientovala se Bratislava ještě v 70. letech na sovětské jednotky Ečs provozované i v Praze, později koketovala s možností pořídit východoněmecké soupravy LEW 250 a od roku 1984 se počítalo opět se sovětskou technikou – jednotkami 81-71.

Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny

Pokud si ho chcete přečíst, můžete si zakoupit toto vydání (včetně příloh) v digitální podobě rychle přes SMS nebo si zakoupit digitální předplatné, aby vám už nic neuniklo. Prohlédněte si také naší nabídku tištěného předplatného nebo akční balíčky.

Zobrazit kompletní nabídku předplatného

Tento článek vyšel v deníku Lidové noviny

Hlavní výhody:

  • Vždy nejnižší cena
  • Dostupné ve všech zařízeních
  • Pohodlné čtení
Digitální vydání

Jedno vydání z archivu

18 Kč

za vydání dle výběru z archivu

Čtení hned teď *
Čtení na tabletech, PC a telefonech *
Chci jedno vydání z archivu
Nevíte si rady?